تبلیغات
آموزش مبانی کامپیوتر - مقاله استراتژی سه جانبه یك روش جدید برای تدوین استراتژی

    

    موضوع  :

    مقاله استراتژی سه جانبه ؛یك روش جدید برای تدوین استراتژی

    فرمت فایل: WORD (قابل ویرایش)

    مقدمه

    مدیران، مشاوران و كارشناسان برنامه ریز، همواره در جست وجوی روشهای موثرتری برای تدوین استراتژی هستند. روشهایی كه در صورت به كارگیری، نتایج بهتر و ملموس تری را به همراه داشته باشد. این جست وجو از سوی محققان، اندیشمندان و مراكز آكادمیك، باارائه مستمر الگوهای تازه و تكامل یافته تری پشتیبانی مــــی شود.
    
    این مقاله روش جدیدی را برای تدوین استراتژی معرفی می كند؛ استراتژی سه جانبه با گردآوری و تلفیق اطلاعات مربوط به بازار، رقیب و سازمان، ابتدا حوزه اثربخشی استراتژی را مشخص كرده و سپس بااستفاده از یك جدول تحلیلی، زمینه خلق استراتژی های مناسب كسب و كار را فراهم می سازد.
    این روش، به موازات متدولوژی و فرایندهای گام به گام، بر اقدامات شناختی و فهم قواعد كسب و كار تاكید داشته و در این راستا از الگوهای مفهومی و توصیه های تفكر استراتژیك بهره می جوید.
    استراتژی سه جانبه فلسفه خود را بر ماهیت فضای رقابتی متشكل از سازمان، رقیب و مشتری استوار ساخته و شرایط این سه بازیگر را برای تدوین استراتژی به كار می گیرد. این روش جدید با تاكید بر مفاهیم شناختی و تكیه بر اركان كسب و كار، شیوه متفاوتی را برای تلفیق و تحلیل اطلاعات و تدوین استراتژی پیشنهاد می كند، هر چند در رابطه با اثربخشی استراتژی، علاوه بر روش، باید بر نقش قدرت تحلیل و خلاقیت ذهنی استراتژیست نیز تاكید شود.

    



جهت دانلود محصول اینجا کلیک نمایید




برچسب ها: مقاله استراتژی سه جانبه یك روش جدید برای تدوین استراتژی، استراتژی سه جانبه یك روش جدید برای تدوین استراتژی، ماهیت فضای رقابتی،

تاریخ : جمعه 22 اسفند 1393 | 07:31 ق.ظ | نویسنده : تیما تی | نظرات
.: Weblog Themes By SlideTheme :.